Polska zwycięzcą międzynarodowego konkursu Quarry Life Award

Towarzystwo Herpetologiczne NATRIX zdobyło główną nagrodę w konkursie przyrodniczym organizowanym przez koncern HeidelbergCement w 22 krajach na całym świecie. Zespół z Wrocławia, uczestniczący w polskiej edycji organizowanej przez Grupę Górażdże, pokonał 95 finałowych drużyn – łącznie niemal 400 projektów, wygrywając 30 tys. euro. Gala podsumowująca międzynarodową edycję QLA odbyła się 9 grudnia w Pradze.

Celem konkursu Quarry Life Award jest promowanie ochrony bioróżnorodności na terenach kopalń surowców mineralnych należących do koncernu HeidelbergCement. Do udziału w konkursie zapraszani są naukowcy, studenci, organizacje oraz instytucje przyrodnicze. Ich zadaniem jest realizacja projektów ukierunkowanych na ochronę bioróżnorodności w kopalniach w trakcie eksploatacji,  a także skuteczną rekultywację po jej zakończeniu. Uczestnicy walczą o nagrody pieniężne na szczeblu krajowym oraz międzynarodowym – łączna pula nagród w obu edycjach wynosi niemal 90 tys. euro.

Czytaj więcej...

Poznaj Eko-Inspiracje 2014!

3 grudnia 2014 r. podczas uroczystej Gali Finałowej w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie ogłoszone zostały wyniki plebiscytu „Eko-Inspiracje 2014” organizowanego przez redakcję miesięcznika „Ekologia i Rynek”, będącego częścią ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Odpowiedzialnie z Naturą”.

Ceremonię przyznania nagród poprzedziła debata ekspercka pod hasłem „Kurs na innowacyjność szansą dla zrównoważonego rozwoju”, którą poprowadził Zbigniew Biskupski - Redaktor Naczelny miesięcznika „Ekologia i Rynek”. Podczas debaty omówiono problematykę efektywności energetycznej oraz perspektywy szerszego upowszechnienia idei zrównoważonego rozwoju w biznesie i społeczeństwie. Oceniono również szanse na wzrost innowacyjności polskiej gospodarki poprzez większe współdziałanie polskiej nauki z polskimi firmami. W dyskusji udział wzięli: Monika Walencka – ekspert ds. zrównoważonego rozwoju PwC Polska, Aneta Ogrodniczek – Prezes Zarządu EcoCar SA, Maciej Korecki – Członek Zarządu Energy Invest Group SA oraz Michał Sikorski z Biura Public Policy BZWBK SA.

Czytaj więcej...

Internauto, GŁOSUJ! Też na RAPORTY

Polskie firmy coraz częściej podejmują wyzwania zrównoważonego rozwoju, integrując je ze swoimi strategiami biznesowymi, tak by realizując własne cele biznesowe równocześnie odpowiadać na ważne społecznie kwestie. Ale czy ich działania dają efekty, czy zgodne są z potrzebami odbiorców? W konkursie Raporty Społeczne 2014 od 12 listopada do 2 grudnia internauci mogą ocenić działania CSR firm, zaprezentowane w raportach, i głosować przez stronę www.raportyspoleczne.pl. Wyniki 8. edycji konkursu już 9 grudnia.

Raportowanie społeczne, czyli prezentowanie informacji dotyczących CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu, to coraz częściej spotykana aktywność firm. Dzięki raportom społecznym inwestorzy mają lepszy wgląd w ogólną kondycję i długoterminowe perspektywy firmy, a każdy może przekonać się, która firma dostarczając produkt czy usługę stara się równocześnie świadomie zarządzać swoim wpływem na społeczeństwo, środowisko i gospodarkę. Zgodnie z nową dyrektywą UE przyjętą przez Radę Unii Europejskiej pod koniec września tego roku, informacje na temat polityk i działań firm dotyczących ochrony środowiska, zaangażowania społecznego, poszanowania praw człowieka, mają być ujawniane m.in. przez spółki giełdowe, tak jak dane stricte finansowe. Już dziś niektóre firmy działające w Polsce przygotowują własne raporty z zakresu CSR. Konkurs Raporty Społeczne organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy: PwC i SGS, umożliwia każdemu dokonanie oceny tych publikacji niezależnie czy jest ekspertem od spraw CSR czy słyszy o nim po raz pierwszy.

Czytaj więcej...

Orange, Bogdanka, Energa oraz Tauron z najlepszymi raportami społecznymi

W 8. edycji konkursu „Raporty Społeczne - nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu” zwyciężyły firmy: Orange Polska S.A.,  Lubelski Węgiel Bogdanka S.A., Energa SA oraz Tauron Polska Energia SA. Wyniki zostały ogłoszone 9 grudnia podczas konferencji Raporty Społeczne 2014.

W Polsce od 2017 roku będzie obowiązywać nowa Dyrektywa UE o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności. Już dziś nowe regulacje są wyprzedzane przez praktyki wielu firm, które prezentują dane dotyczące wpływu na środowisko i społeczeństwo w postaci tzw. raportów społecznych. Publikacje te obejmują znacznie szerszy zakres informacji pozafinansowych niż te, które są wymienione w dyrektywie. Od ośmiu lat najlepsze z nich zostają wyłonione w konkursie Raporty Społeczne, organizowanym wspólnie przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy PwC i SGS. W tegorocznej edycji w poszczególnych kategoriach zwyciężyły firmy: Orange Polska S.A.,  Lubelski Węgiel Bogdanka S.A., Energa SA oraz Tauron Polska Energia SA.

Czytaj więcej...

Dialog pomaga zarządzać odpowiedzialnie

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami - podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

Dialog z interesariuszami to narzędzie społecznej odpowiedzialności biznesu. Pozwala angażować w proces decyzyjny takie grupy jak: pracownicy, klienci, społeczności lokalne, organizacje pozarządowe, dostawcy, inwestorzy. Dzięki temu firma może lepiej poznać oczekiwania i potrzeby ważnych dla niej grup oraz skuteczniej odpowiadać na problemy społeczne czy wyzwania środowiskowe. Sam proces dialogu wymaga odpowiedniego przygotowania: jakie narzędzia wybrać, jak umiejętnie słuchać interesariuszy, jak odpowiadać na oczekiwania, kogo zaprosić do dialogu. Odpowiedzi między innymi na te pytania zawiera publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami - podręcznik dla firm”.

Czytaj więcej...

Więcej artykułów…

  1. Tereny kopalniane? Atrakcyjniejsze niż myślisz!
  2. Firmy mogą zgłaszać raporty społeczne
  3. W ANTY-tradycyjny sposób o CSR
  4. 7 wyzwań dla zrównoważonego rozwoju miast w Polsce
  5. Rzemieślnicy i wirtuozi CSR
  6. Bez odpowiedzialności za naturę dalszy rozwój cywilizacji jest niepewny
  7. Odpowiedzialność podstawą innowacji
  8. Sypnij ziarnem – inicjatywa społeczna biznesu
  9. Natural media czyli ekologiczna reklama
  10. Zgłoszenia dobrych praktyk do Raportu Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2013
  11. Vivenge na COP19
  12. Kogo obchodzi odpowiedzialność firmy?
  13. Recykling starych elementów wizualizacji sieci sprzedażowych
  14. Zrównoważona logistyka w Procter & Gamble
  15. Daj odpadom drugą szansę: Zebrano 25000 plastikowych butelek
  16. Dla młodych ludzi bycie odpowiedzialnym społecznie jest bardzo ważne
  17. Rewolucja w raportowaniu firm szansą dla zrównoważonej gospodarki
  18. CSR szansą dla MŚP?
  19. CSR. Domena wielkich?
  20. Standard ISO 26000 - ekologiczna filozofia zarządzania
  21. Raportowanie społeczne: koszt, który się zwraca
  22. Chemia świadomie chroni
  23. W bankach spółdzielczych są ludzie – nie systemy
  24. Canon wspiera wyprawę WWF „Last Ice Area”
  25. GPW RESPECT czyli społeczna odpowiedzialność biznesu na parkiecie
  26. Czy spółki giełdowe ujawniają dane pozafinansowe
  27. Prosto – i nie prościej!
  28. Canon: innowacyjny i przyjazny środowisku
  29. Dane pozafinansowe spółek – pod lupą
  30. (E)coffeeheaven wspiera WWF
  31. Czy polskie spółki ujawniają dane ESG?
  32. Architektura Zrównoważona
  33. CSR sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw
  34. Jak wyprowadzić Polskę z rozwojowego dryfu
  35. CSR także wpływa na wartość spółki
  36. Zapobiegać czy leczyć?
  37. Azoty Tarnów chcą działać świadomie z naturą
  38. Odpowiedzialny biznes w stylu eko
  39. Inwestycje energetyczne – od protestu przez dialog do współpracy
  40. Izolacyjność akustyczna zrównoważonych budynków dzięki nowoczesnym rozwiązaniom szklanym
  41. Odpowiedzialność społeczna to mniejsze ryzyko kredytowe
  42. Interesy biznesowe i środowiskowe mogą być spójne
  43. Dobry wizerunek i wymierne korzyści